Alanya Acil Diş Tedavileri Hizmeti

Alanya Acil Diş Tedavileri Hizmeti

Alanya’da ‘nöbetçi dişçi’

Temel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği müşterilerine sunduğu hizmeti her alanda geliştirmeye, memnuniyet düzeyini yükseltmeye devam ediyor. Üstün teknoloji cihazları, bir birinden uzman hekim kadrosu ile her türlü diş ve ağız sağlığı sorunlarında hizmet veren Temel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği, tedavinin yanında estetik ile ilgili (gülüş estetiği) alanında da çalışmalar ve tedaviler yürütüyor.

Alanya’da ‘Nöbetçi Diş Polikliniği’ hizmeti

Temel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği olarak Kestel mahallesi, Sahil Caddesi, No:21 ( Eski Kestel Belediyesi karşısındaki ) polikliniğimizde her gün akşam 21:00’a kadar nöbetçi hekim, nöbetçi doktor, nöbetçi diş polikliniği hizmetini devreye aldık.

Temel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği, Akşam 21:00’e kadar açık!
Vatandaşlarımız her gün, Pazar günü hariç Akşam 21:00’a kadar diş ve ağız rahatsızlıkları ile ilgili tedavileri gerçekleştirebilecek.

Alanya’da Çalışanlara büyük kolaylık!

Temel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği olarak sunduğumuz ‘gece nöbetçi diş hekimi’ hizmetimiz sadece acil durumlarda değil, özellikle gündüz işi nedeniyle ağız sağlığında tedavisini yaptıramayan hastalarımız için de önemli.

Vatandaşların gün içerisindeki zaman sorunlarını da ortadan kaldıran ‘nöbetçi diş hekimi’ uygulamasında, aynı zamanda ani ağrı ve acil müdahale gerektiren tedavilerde de ‘acil servis’ hizmeti içeriğiyle hastalara müdahale diliyor.

Randevu için telefon: 0553 884 94 48

Web Sitesi: https://www.temeldental.com/

COVID- 19:  DİŞ HEKİMLİĞİ UYGULAMALARINDA STANDART ÖNLEMLER

Diş hekimliği hastaları ve çalışanları, ağız boşluğunu ve solunum yollarını enfekte eden virüsler ve bakteriler dahil  patojen mikroorganizmalara maruz kalabilirler. Diş tedavi ortamı  hastalarla yüz yüze, sıklıkla tükürük, kan ve diğer vücut sıvılarına maruz kalma ve keskin aletlerin kullanılması gibi işlemlerle  solunum yoluyla bulaşan enfeksiyon riskine her zaman açıktır .

Yeni koronovirus infeksiyonu-2019 (COVID-19) diğer koronavirus enfeksiyonları gibi solunum salgıları ile bulaştığı düşünülmektedir. Hasta kişilerden öksürük, hapşırık, gülme, konuşma sırasında çevreye saçılan virus içeren solunum salgısı damlacıkları, sağlam kişilerin mukozalarına temas ederek bu kişilerin hastalanmasına neden olur. Hastalığın bu şekilde insandan insana bulaşması için yakın temas (1 metreden yakın) gereklidir. Enfekte bir kişi öksürdüğünde veya hapşırdığında, ağıza gire solunum damlacıkları ya da yakındaki insanların burunlarına ve muhtemelen akciğerlere solunabilir.

Covid-19 ile enfekte olmuş kişiler için asemptomatik inkübasyon süresinin 1-14 gün olduğu hatta 24 gün sonrası da bildirilmiştir; böylece semptomları olmayanların da virüsü yayabileceği doğrulanmıştır. Enfekte bireylerin tükürüğünde canlı virüslerin bulunduğu da bildirilmiştir. Bu nedenle, diş hekimliğinde hasta tanı ve tedavisi sırasında (COVID-19) bulaşmasını önlemek için hasta  değerlendirmesi, el hijyeni, diş hekimleri için kişisel koruyucu önlemler ile diş hekimliği işlemlerinde virüs bulaşmasını engelleme yolları uygulanmalıdır.

Tedavi Öncesi Hastanın Değerlendirmesi

Diş hekimi, COVID-19’lu hastanın akut ateşli fazda kliniğe gelme isteğini reddeder.

Koronavirus semptomları grip ya da soğuk algınlığı semptomlarını taklit eder.

Hastaların yaşadığı başlıca semptomlar üst solunum problemleri, ateş, öksürük ve burun akıntısıdır. Diş hekimleri salgında her şeyden önce, şüpheli bir Covid-19 vakasını belirleyebilmelidir.

Şüpheli COVID-19 vakası değerlendirilmesi:

• Vücut sıcaklığı temassız alın termometresiyle ölçülür.
  • Vücut sıcaklığı 37.3°C’nin üzerinde ise ve hastanın herhangi bir şiddette akut solunum yolu hastalığı (ateş, öksürük) olan  ve son 14 gün içerisinde;
  • Doğrulanmış COVID-19 vakası ile yakın temas etmiş olması
  • Hastane ilişkili COVID-19 bildirilen bir ülkede ilgili sağlık tesisinde bulunan epidemik alanlarda (Çin Halk Cumhuriyeti, Singapur, İran, Tayland, Japonya, Hong Kong, Güney Kore, İtalya) bulunmuş olması
  • COVID-19 enfeksiyonu hastalarının tedavi edildiği birimlerde görev yapan sağlık personeli  olası vaka olarak kabul edilerek Sağlık Bakanlığı’nca belirlenmiş tedavi merkezlerine yönlendirilmelidir.
  • Vücut sıcaklığı 37.3°C’nin altında ve yukarıdaki risk faktörleri bulunmayan hastaların tedavi işlemleri ekstra koruma önlemleri ile sıçrayan ya da aerosole yol açan işlemleri önleyerek ( işlem öncesi gargara kullanımı, rubber-dam kullanımı, anti retraksiyon valfi bulunan aeratör kullanımı, gibi) uygulanmalıdır.

Tedavi Esnasında Standart Uygulamalar:

CDC (Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi) , hastalarla temastan sonra en az 20 saniye boyunca elleri sabun ve su ile yıkamak veya alkol bazlı bir el  dezenfektanı kullanmak da dahil olmak üzere solunum virüslerinin yayılmasını önlemek için standart önlemler önerir. Sabun ve su yoksa en az % 60 alkol içeren dezenfektan kullanılmalıdır. Yıkanmamış ellerle gözlere, buruna ve ağıza dokunmaktan kaçınmalıdır. Hastalar evde kalmalıdır.  Öksürürken ve hapşırırken ağız ve burun çıplak elle değil  mendil ya da kolla kapatılmalıdır. Kullanılan mendiller çöpe atılmalı; sık dokunulan nesneler ve yüzeyler temizlenmeli ve dezenfekte edilmelidir. Öksüren, hapşıran insanlara bir metreden daha fazla yaklaşılmamalıdır. Kullanılan yüz maskeleri de bağlantısından tutularak çıkartılmalı ve çöpe atılmalıdır.

Diş hekimliği ağız diş sağlığı hizmetinde enfeksiyon kontrolü ve önlenmesi uygulamaları:

El Hijyeni Uygulamaları:

• Ellerde gözle görünür kirlenme olduğunda
  • Kan, tükürük ya da solunum salgıları ile kontamine olabilecek alet ve ekipmana doğrudan dokunduktan sonra
  • Hasta tedavisi öncesi ve sonrasında
  • Eldiven giymeden ve eldiveni çıkarttıktan hemen sonra yapılmalı.
  • Gözle görünür kirlenme olmadığı durumlarda alkol bazlı bir el dezenfektanı kullanılabilir.

Kişisel Koruyucu Donanımlar (KKD):

• Yeterli ve uygun KKD sağlanmalı ve çalışan için erişilebilir olduğuna emin olunmalı.
  • Tüm personel doğru KKD seçimi ve kullanımı üzerine eğitilmeli.
  • Kan, vücut sıvıları, mukoza membranları, bütünlüğü bozulmuş deri ya da kontamine alet ile potansiyel temas durumunda eldiven giyilmeli.
  • Eldiveni her hastada değiştirilmeli.
  • Eldivenler tekrar yıkanıp kullanılmamalı.
  • Eldiven giymeden önce ve çıkardıktan hemen sonra eller  yıkanmalı.
  • Kan, tükürük ya da başka infeksiyöz materyalle temas öngörüldüğü durumlarda önlük kullanılmalı.
  • Kan ve diğer vücut sıvılarının sıçrayabileceği işlemlerde, maske, gözlük/siperlik kullanılmalı.
  • Donanımlar çalışma alanını terk etmeden önce çıkartılmalı.

Solunum Hijyeni/ Öksürük Adabı Uygulamaları:

• Solunum yolu enfeksiyonu bulguları ve semptomları olan hastalara ve hastaya  eşlik eden kişilerin ziyaret boyunca devam eden solunum sekresyonlarını içeren önlemler uygulanmalı:
  • Hastalara öksürme ya da hapşırma esnasında ağızlarını örtmeleri, kullanılan mendilin atılması, ellerin yıkanması ile ilgili uyarılar asılmalı.
  • Atık için elle temassız açılan çöp kutuları yerleştirilmeli.
  • Bekleme alanının yakınına el hijyeni uygulama imkanı yaratılmalı.
  • Öksürüğü olan ya da başka semptomları bulunan hastalara maske kullanmaları önerilmeli.
  • Solunum yolu enfeksiyonu semptomu bulunan hastalar diğer hastalardan mümkün olduğunca uzak tutulmalı.
  • Personel, solunum yolları  enfeksiyon bulguları ve belirtileri olan hastaların tedavisinde solunum patojenlerinin yayılmasını önlemek için enfeksiyon önleme tedbirlerinin önemi konusunda eğitilmeli.

Tedavisi Sonrası Uygulamalar:

• Kliniğin kapısı kapatılmalı.
  • Pencereler açılıp havalandırılmalı.
  • Klinik yüzeyler orta düzeyli, ve çevre yüzeyleri düşük düzeyli dezenfektanlar kullanılarak temizlenip dezenfekte edilmeli.
  • Uygun bekleme süresi sonrası klinik tekrar kullanılabilir.

Doç Dr Nursen Topcuoğlu, Prof Dr Güven Külekçi