Seyahat Hastalıklarından Nasıl Korunuruz?

Seyahat Hastalıklarından Nasıl Korunuruz?

En sık görülen seyahat hastalıklarının mikrobik hastalıklar; turist ishalleri, sıtma, sarılık ve AIDS olduğunu ifade eden Medicana Çamlıca Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Dr. Mehmet Kadir Göktürk “Yaş ve fiziki durum bu hastalıklara yakalanma riskini artırıyor. Hamileler, bebekler, yaşlılar ve kronik hastalığı olan kişiler daha fazla risk altındadır. Hamilelik döneminde ishal ve sıtmanın yaygın olduğu yerlere gezi yapmaktan kaçınılmalıdır.  Bebekler, yetersiz sıvı alımının veya ishalden dolayı su kaybının çok olduğu durumlarda yetişkinlere göre daha çabuk su kaybederler ve ani yükseklik değişikliklerine karşı daha hassas olurlar. Yaşlı kimseler ise, uzun mesafeli geziler yapmayı planlamadan önce tıbbi tavsiyelere başvurmalıdır” dedi.

Seyahat Öncesinde Korunma Amaçlı Alınabilecek Önlemler
Yurt içi veya yurt dışına seyahat planlayan herkesin, gittikleri bölgede sık rastlanan hastalıklar açısından bilgilenmek için seyahatlerden 4-6 hafta öncesinde bir enfeksiyon hastalıkları uzmanı ile görüşmesinin önemli olduğunun altını çizen Uzm. Dr. Mehmet Kadir Göktürk “Seyahat esnasında hasta olma riskini en aza indirmek için mutlaka seyahat hekiminin gidilecek bölgeye göre kullanılmasını önereceği ilaçlar alınmalıdır. Gıda hijyenini sağlamak için gidilen bölgelerde yalnızca iyi pişmiş yemekler, kapalı şişedeki veya paketli soğuk içecekler tercih edilmelidir. Güvenlik şüphesi varsa, içme suyu kaynatılarak içilmelidir. Kaynatmak mümkün değilse, onaylı ve bakımı iyi yapılmış bir filtre ve/veya bir dezenfektan ajan kullanılabilir.

Bunun yanında, özellikle yüksek yerlere yapılacak seyahatlerde düşük atmosfer basıncına dikkat etmek gerekir. Düşük atmosfer basıncı dokulara az oksijen gitmesine neden olur ve baş ağrısı, iştahsızlık, mide bulantısı ve kusma, uyuyamama, yorgunluk, bitkinlik ve hassasiyet halleri görülebilir. Yüksek rakım hastalığından en az seviyede etkilenmek için bol su tüketilmeli ve dinlenilmelidir.”

Seyahate Çıkarken Mutlaka Yanınıza Almanız Gerekenler

•         Reçeteli tüm ilaçlar ve reçeteler
•         Uzun kollu gömlek, uzun pantolon ve şapka
•         Güneş kremi ve güneş gözlüğü
•         Böcek ve sineklere karşı kovucu losyonlar
•         İshal ilacı
•         Portatif su filtreleri ve iyot tabletleri (özellikle açık alan veya kamp)

kaynak: Seyahat Hastalıklarından Nasıl Korunuruz?