Periodontoloji

Genellikle tüm vakalarda periodontisis, gingivitis ile başlar. Eğer gerekli tedavi yapılarak oral hijyen sağlanmazsa gingivitis ilerleyerek periodontisise dönüşür.

Diş yüzeyinde biriken ve temizlenmeyen plak ve diştaşı zamanla diş etlerinde iltihaplanmalara neden olur. Diş eti çekilmesi ve bunu takiben kemik yıkımı meydana gelir. Buna Periodontitis denir.

Dişte kemik kaybının olması dişin destek dokularının azalması anlamına gelir. Bu kemik kaybının kontrol altına alınmaması nedeniyle diş kaybedileblir.

Kısacası Gingivitis diş eti iltihabıdır.

Dişler ve diş etleri üzerinde biriken yapışkan bir film olan bakteri plağından kaynaklanır. Bakteri plağı, diş etlerinin kızarmasına, şişmesine ya da kanamasına neden olan asit ve toksinler üretir. Zaman içerisinde, diş eti problemleri diş etlerinin dişlerden çekilmesine neden olabilir. Bunun sonucunda dişler ile diş etleri arasında cepler oluşur. Bu ceplere mikroplar dolar ve dişlerin etrafındaki kemiğin zayıflamasına neden olur ve böylelikle diş eti iltihabı meydana gelir.

Gingivitisin Belirtileri

Diş etleri sağlıklı olduklarında genellikle soluk mercan pembesi renginde, sıkı kıvamlı ve portakal kabuğu görünümündedir.

Diş eti iltihabı varsa eğer diş eti kenarlarında yuvarlaklaşma, şişkinlik, dişin formunda bozukluk ve diş renginde mor ve kırmızı görünümde bir renk değişimi meydana gelir. Ayrıca ağız kokusu, ağız içi kanama meydana gelir.

Tedavi edilmediği taktirde dişi destekleyen tüm doku etkilenir ve ilerlediği zaman kemikte etkilenmeye başlar ve Periodontitise dönüşür.

Gingivitis Muayene Süreci

Başlangıç düzeyinde bir iltihaplanma varsa öncelikle diş taşı temizliği yapılır. Yani diş yüzeyindeki plak tabakası temizlenir. Ancak biraz daha derin bir plak oluşumu gözlenirse derin diş temizliği dediğimiz kuretaj tedavisi uygulanır.

Eğer iltihaplanmanın şiddeti artmışsa o zaman cerrahi tedavi uygulanır. Cerrahi müdahale de diş eti açılarak temizlenir. Hastada doku kaybı yaşanmışsa bunun tedavisi için de doku kaybı giderici malzemelerin yardımıyla gerekli tedavi uygulanır.(Kemik tozu ve rejeneratif malzemeler vs.)

Gingivitis Tedavi Süreci

Sadece ilaç ile tedavi edilmez.

Diş etinde bir kayıp ve zedelenme meydana gelir. Tedavi süreci boyunca da hastanın kendisine ait dokularla bu bölgeler tedavi edilir ve ikinci yara oluşumunun önüne geçilmeye çalışılır.

Estetik olarak bir kayıp yaşanmışsa bu yönde bir tedavi uygulanır.

Gingivitis Tedavisi Boyunca Dikkat Edilmesi Gerekenler

Oral(ağız) hijyenini nasıl yapacağının hastaya anlatılmasının ardından hastanın düzenli olarak ağız hijyenine dikkat etmesi gerekir.

Ciddi müdahale gereken durumlarda hasta 6-12 ay gözetim altında tutulur bunun için sık sık bir Pediodontolog tarafından takip edilmesi gerekir.

Yeni diş kayıpların oluşmaması adına gereken önlemler alınır. Hastanın bu konuda dikkat etmesi gereken şeyler anlatılır ve uygulanması gerekir.

Diş Eti İltihabı İçin Önemli Bilgiler

Hastalar genelde diş eti iltihabında en son aşamada gelmektedirler. Çünkü halk arasında ağız kokusu, diş eti kanaması gibi durumlar genel olarak normal karşılanır. Bundan dolayı diş eti iltihabı ile gelmiş kişiler genel olarak en son aşamada gelirler. Bu konuda en çok gözden kaçan durumlardan biri hastalık seyri boyunca ağrı ve sızı olmaması kanama ve ağız kokularının da göz ardı edilmesidir.

Diş eti hastalıkları diş kayıplarının en önemli sebepleridir. Dünyada ortalama hastaların yaklaşık %80 diş eti iltihabı taşımaktadır.

Şeker tablosu diş eti iltihabı olan kişilerde değişkenlik gösterir.

Vücuttaki diğer hastalıklarla doğrudan ilişkisi vardır.

Diş Eti Çekilmesi

Diş etinin kök yüzeyine doğru yer değiştirmesi ile ortaya çıkan bir durumdur. Tüm yaş gruplarındaki bireyleri etkileyebilir. Diş eti hastalığı durumunda görülebildiği gibi sağlıklı diş etlerinde de aşırı kuvvetlere bağlı oluşabilir.

Periodontitis gibi dişi çevreleyen dokuların tamamını etkileyen hastalıklarda diş eti diş kökünü saran kemiğin erimesi ile çekilebilir.

Sert diş fırçası kullanmak, travmatik diş fırçalamak, ortodontik tedavi sırasında uygulamak aşırı kuvvetler uygun kenarlı bitirilmeyen protez ve dolgular, diş sıkmak gibi durumlarda da dişeti çekilmesi görülebilir.

Dişeti çekilmesi her zaman tedavi getirilmeyebilir.

Tedavi gereken durumlarda genellikle ağız içinde uygun bir bölgeden alınan dişeti dokusu çekilme bölgesine yerleştirilerek kapatılır.(Dişeti greftleri) Dişeti dokusuna dönüşebilecek hazır materyaller kullanılarak da cerrahi olarak yapılabilir. Dişeti çekilmesi diş hassasiyetine sebep olabilir. Burada çekilmeye müdahale etmeden hassasiyet giderici tedaviler de uygulanabilir.

Dişeti çekilmesinde de uygulanan cerrahi işlemler lokal anestezi altında yapılır. Operasyon sonrası 1 haftada iyileşme büyük ölçüde tamamlanır. Esas sonuçlar genellikle 4. Haftadan sonra ortaya çıkar.

Diş Eti Büyümeleri

Dişeti büyümesi birçok sebeple oluşabilir ve her yaşta gözlemlenebilir. Büyümeye sebep olan faktörler tespit edilip kontrol altına alındıktan sonra tedavi yönetimi belirlenir. Hormonal değişiklikler, ilaç kullanımları, sistemik hastalıklar, kötü ağız hijyeni, hatalı yapılmış protezler ve dolgular, ağız solunumu , travmalar dişeti büyümelerine sebep olabilir.

Tedavi için iyi ağız hijyeni sağlamak önemlidir. Dişeti sağlığı oluşturulduktan sonra düzeltilmesi gereken fazla dokular cerrahi yöntemle uzaklaştırılır.

Alanya Özel Temel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği olarak amacımız, teknolojik gelişmeleri takip ederek; bilimselliği ve güvenilirliği kanıtlanmış yöntemlerle hastalarımıza en doğru tedavi hizmetini sunabilmektir.
Bilimsellik, sterilizasyon, dürüstlük ve güleryüz temel hizmet prensiplerimizdir.

AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI KONUSUNDA ÜCRETSİZ DANIŞMANINIZ

Alanya Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği - online randevu formu

Alanya Özel Temel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği olarak amacımız, teknolojik gelişmeleri takip ederek; bilimselliği ve güvenilirliği kanıtlanmış yöntemlerle hastalarımıza en doğru tedavi hizmetini sunabilmektir.

Özel Temel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği

Oba mahallesi, Gazipaşa caddesi, Yalın sokak, yalın sitesi, C blok no: 2 (metro avm karşısı EĞRİ KÖPRÜ yanı) Alanya, Antalya / Türkiye 07400

(+9)0 242 512 19 93 (Santral)

Email: randevu@temeldental.com

ALANYA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI POLİKLİNİĞİ’nden ONLİNE RANDEVU ALMAK İÇİN;
* Hafta Sonları ve Resmi Tatil Günlerine randevu verilmemektedir.
* Bu randevu sistemi sadece uzman hekimlere (uzmanlık gerektiren muayene ve tedavilere) randevu almak için yapılmıştır.
* Normal randevu almak istiyorsanız ALO +90 242 512 19 93 no’lu telefonumuzu aramanız veya web sitemizdeki ONLINE RANDEVU linkine tıklamanız gerekmektedir.

Web Sayfamızdan Online Randevu Alarak İşlemlerinizi Rahat Bir Şekilde Gerçekleştirebilirsiniz. Dilerseniz Telefon Açarak yada E-mail ile Randevu Alabilirsiniz. Online Randevu Almak için formu doldurun.