Hamilelik Belilrtileri Nelerdir ve Ne Zaman Başlar?

Hamilelik Belilrtileri Nelerdir ve Ne Zaman Başlar?

Annenin zaten doğuştan gebeliğe elverişli anatomisinde durmaksızın işleyen döngüye babadan gelen bir sperm dahil olunca, annenin içinde ne fırtınalar kopar, neler neler olur da göremeyiz.İşin en garibi bunu hamile kalan anne de göremez. İçinde bir insan oluşur fakat o içinde olanlardan habersizdir bir bakıma. Fakat insan vücudunun inanılmaz yapısı sayesinde anne adayı hamile olduğunu önceden bir takım belirtiler sayesinde farkedebilir. Bu nedenle Hamilelik belirtileri pek çok kadının gebelik testi öncesi gebeliğini fark etmesini sağlayan bir takım vücut reaksiyonlarıdır diyebiliriz.
Hamilelik Belirtileri Ne Zaman Başlar?
Kişiden kişiye göre değişkenlik gösterse de genellikle son adet tarihinden 4-8 hafta içerisinde ilk belirtiler ortaya çıkar.
Peki Hamilelik Belirtileri Nelerdir?
Her kadının vücudu kendine özeldir. Bu nedenle ilk hamilelik belirtileri de kişiden kişiye göre değişebilir. Aşağıda bu çeşitlilikle alakalı olarak her kadının yaşayabileceği farklı belirtileri sıralanmıştır.
1.    Adet Gecikmesi
Bilinen en yaygın hamilelik belirtisi adet gecikmesidir. Düzenli olarak adet gören bir kadının adet günü üzerinden 4-5 gün geçmiş olmasına rağmen adet kanaması gelmemişse gebelik ihtimali yüksektir.
2.    Göğüslerde Hassasiyet
Artan kadınlık hormonu seviyeleri en fazla göğüslerde hissedilir. Pek çok kadın adet günü gelmeden göğüslerinde hassiyet ya da ağrı hissedebilir. Ancak göğüsleriniz her ay olduğundan daha hassas ve dolgunsa bu da ilk hamilelik belirtileri arasında yer alır.
3.    Mide Bulantısı Pek çok kadının hamileliğinin ilk üç ayında maruz kaldığı mide bulantıları hamileliğin ilk belirtileri arasında yer alır. Bazı kadınlarda mide bulantısı gebeliğin son aylarına kadar devam edebilir.
4.    Yorgunluk-Halsizlik
Kendinizi sabahları uyandığınızda dinlenmemiş mi hissediyorsunuz ya da daha günün ortalarında yorgun ve halsiz mi düşüyorsunuz? Bunun nedeni gebeliğiniz ve buna bağlı olarak artan hormonlarınız olabilir.
5.    Tiksinme-Koku Hassasiyeti
Son günlerde normalde sevdiğiniz şekerli, baharatlı vb.yiyeceklerden tiksinmeye başlaladıysanız bu hamile olduğunuzun bir sinyali olabilir.
Bunun yanında pek çok hamile kadının burnu hamilelik esnasında hassaslaşır. Eğer normalde hassas bir burnunuz yoksa ve artık girdiğiniz ortamların kokularından rahatsızlık hissetmeye başlamışsanız hamile olabilirsiniz.
Yukarıda sıralanan hamilelik belirtileri arasından en az bir ya da bir kaçını yaşıyorsanız muhtemelen hamilesiniz. Ancak idrar ya da kan testi yaptırarak durumunuzu netleştirmeniz gerekir. Unutmayın ki gebelik bir uzman tarafından ne kadar erken onaylanırsa gebelik öncesi bakıma (folik asit kullanımı, sigara-alkol tüketiminin sonlandırılması, sağlıklı beslenme vb. )  o kadar erken başlanır. Bu da hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı açısından son derece önemlidir.

kaynak: Hamilelik Belilrtileri Nelerdir ve Ne Zaman Başlar?