Bel fıtığı tedavileri nasıl uygulanır?

Bel fıtığı tedavileri nasıl uygulanır?

Yalnızca belde bir ağrı bulunması ve de gerek güç kaybı gerek uyuşukluk hissi gerekse de harekette kısıtlama bulunmuyor ise hastalık başlangıç evresindedir. Bacaklar üstünde oluşan ağrı da böyledir. Başlangıç aşamasında olan bir hastaya ilaç tedavisi uygulanır. Sert ve düz bir yerde yatak istirahati şarttır. Kasların gevşemesini sağlayacak ilaç tavsiye edilir. Özellikle bel bölgesini zorlayacak her türlü hareketten kaçınılmalıdır. Ayakkabı bağcığının dahi eğilmeksizin yapılmasına çalışılmalıdır. Ağır bir şey kaldırma bir kenara, iki kiloluk bir ağırlık dahi taşınmamalıdır. Belin ne yanlara ne de öne doğru eğilmesi doğrudur. Bu şekil hareketlerden sakınılmalıdır. Yapılacak her şeyi çömelmek tabir edilen tüm gücün bacağa verilmesi ile gerçekleştirilmesidir.

Tedavi Öncesi ve Sonrası Önerilerİnsan daima oturur iken bel boşluğunun bulunduğu yere tampon ya da dayanak vazifesi görecek bir şey koymalıdır. Belin boşluğunu giderecek bu durumu özellikle hasta olanlar uygulamalıdır. Yaptığı meslek icabı uzun süre oturanların özellikle dikkat etmesi gereken bir durumdur. Her uzun oturuşun yirminci dakikasında kalkıp yürümesi gerekir.Hasta yukarıya doğru uzanma yapmamalıdır. Bele gelecek her yükten kaçınılmalıdır. Ne esnetmeli ne de kasılmasını sağlamalıdır. Yukarıda olan bir nesneyi ya başka birine aldırtmalı ya da üzerine çıkacak bir aparat yardımı ile bunu yapmalıdır. Bel fıtığı rahatsızlığı yaşayan kişi daima belini sıcak tutmalıdır. Halk arasında cereyan tabir edilen hava akımı bulunan yerlerde oturmamalıdır.Stres, birçok hastalığın tetikçisidir. Disk kayması hastalığının da tetikçisi strestir. Hem ağrının artmasına hem de hatalığın ilerlemesine neden olan stresten hastalar kaçınmalıdır. Oldukça sert ve düz bir yerde yatmak her şeyden daha fayda sağlar. Böyle bir yerde yatmak ve istirahat etmek çok önemlidir. Ortopedik bir yatak temini ile istirahat edilmesi temin edilebilir.https://www.romatem.com/fizik-tedavi-ve-rehabilitasyon/bel-fitigi-boyun-fitigi

kaynak: Bel fıtığı tedavileri nasıl uygulanır?